CRITERIS D’AVALUACIÓ ALUMNES AULA OBERTA |
AVALUACIÓ
CONTINUA
Els aspectes que tindrem en compte a l’hora de
realitzar l’avaluació són:
Què avaluar: per les
característiques dels alumnes es potencien més els continguts procedimentals
i actitudinals, tot i tenint en compte els continguts establerts en
l’adaptació curricular
|
Com avaluar: la informació que
recollirem serà prou variada i diversa per permetre saber no solament les
dificultats dels alumnes sinó també els seus avenços i progressos:
|
Utilitzarem:
1.- Observació directa de l’alumne:
ü Seguiment de la
seva participació en les activitats,
ü Actitud davant el
treball.
ü Portar el material
per poder realitzar les activitats.
ü Actitud de respecte
davant els companys i adults.
ü ...
2.- Anàlisis del seu
treball
ü Valoració dels
dossiers i les diferents tasques que es realitzin.
ü ...
3.- En algunes ocasions
proposarem activitats d’avaluació diversificades:
ü Debats,
qüestionaris, elaboració de treballs, exposicions individuals i/o col·lectives.
ü Proves orals i/o
escrites
ü ...
Quan avaluar: Considerem
l’avaluació com una eina d’ajust continuat del procés
ensenyament-aprenentatge per tant no l’hem de concebre com una pràctica
puntual sinó com un procés. Per tant realitzarem un seguiment sistemàtic de
l’activitat de l’alumne.
|
Això porta implícit diversificar els moments de
l’avaluació:
|
Aquesta avaluació
formativa la realitzarem a partir de:
-
L’observació directa ( graelles d’observació)
-
Anàlisis de les produccions dels alumnes ( deures,
treballs, controls,...)
|
AVALUACIÓ
FINAL D’ETAPA
AVALUACIÓ
DE LES COMPETÈNCIES BÀSIQUES
El curs 2006/ 2007 va sortir la primera promoció d’alumnes que havien
cursat el Segon Cicle d’ESO formant part del projecte “ PEDALANT CAP AL FUTUR”.
L’equip docent de les aules obertes es va qüestionar el nivell real de
coneixements dels alumnes i per això es
va elaborar el document amb les diferents competències a avaluar,
orientats amb les competències bàsiques del Primer Cicle d’Educació Secundària
i en funció dels resultat poder
acreditar el graduat en Educació Secundaria Obligatòria.
Aquestes proves es van passar a final de curs, amb una triple finalitat:
- Donar elements que permetin la reflexió sobre aspectes de gestió del currículum i resultats d’aprenentatge dins el pla d’avaluació de l’aula oberta.
- Disposar d’uns barems a l’hora de prendre decisions per millora la oferta educativa als alumnes.
- Aportar dades sobre el grau d’assoliment dels coneixements teòrics i les habilitats pràctiques dels alumnes.
Les competències seleccionades van ser :
ü Àmbit matemàtic
Competència
|
ü Aplicar el coneixement del sistema de numeració decimal i de les operacions per comparar, relacionar nombres i operar amb rapidesa, buscant segons la situació un resultat exacte o aproximat.
|
ü Utilitzar les tècniques i convencions i el llenguatge de la representació geomètrica per compondre i descompondre formes geomètriques complexes a partir de formes simples.
|
ü Emprar amb precisió i criteri les unitats de mesura.
|
ü Planificar i seguir estratègies de resolució de problemes i modificar-les, si no es mostren prou eficaces.
|
ü Usar i interpretar el llenguatge matemàtic com ara xifres, signes i altres representacions gràfiques o dibuixos per descriure fenòmens habituals.
|
ü Interpretar la funció que fan els nombres quan apareixen en un context real ( expressar quantitat, identificació, temps, mesura, intervals ) i usar-los d’acord amb les seves característiques
|
ü Reconèixer i interpretar gràficament relacions senzilles de dependència funcional existents entre conjunts de dades d’ús quotidià.
|
ü Comparar la factibilitat de fets aleatoris en situacions simples
|
ü Àmbit lingüístic ( català i castellà )
Competència
|
ü Comprendre i interpretar la informació d’un text escrit en relació amb la funció i la tipologia del text, la informació que conté i els coneixements propis.
|
ü Produir un text escrit adequat a la necessitat comunicativa i al receptor, amb ordre, claretat i suficient detall, tot aplicant correctament els coneixements lingüístics pel que fa al lèxic, ortografia i estructures morfosintàctiques
|
ü Produir un text escrit, manuscrit o amb ordinador, tot seguint les pautes de presentació establertes
|
ü Identificar els elements morfosintàctics del funcionament de la llengua i aplicar-los
|
ü Àmbit social i científic
Competència
|
ü Reconèixer i situar-se com a individu social en el temps i l’espai que configuren l’entorn propi.
|
ü Situar-se i relacionar, en l’espai i en el temps, fets i fenòmens naturals i socials que contribueixen a la comprensió de la realitat present.
|
ü Buscar, seleccionar, organitzar i analitzar informació de diverses fonts.
|
ü Identificar, descriure i analitzar elements i processos de canvi i transformació naturals, tecnològics i socials.
|
ü Classificar elements a partir de criteris donats o establint criteris propis.
|
ü Identificar eles elements més habituals de les noves tecnologies de la informació i la comunicació
|
ü Reaccionar amb respecte i responsabilitat davant de situacions i esdeveniments socials i mediambientals.
|
ü Comprendre la relació existent entre la salut, tant individual com col.lectiva, i determinades conductes,activitats i hàbits
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada